Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Wałcza i przebudowa węzła Kijewo. Kłopoty szczecińskiego potentata budowlanego

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Chodzi o budowaną obwodnicę Wałcza i przebudowę węzła Kijewo. Wszystkie te inwestycje wykonuje Energopol Szczecin.

Termin budowy obwodnicy Wałcza na ekspresowej S10 upłynął 31 maja. Tymczasem zaawansowanie robót ocenia się na około 85 procent. Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przy odpowiednim tempie robót możliwe jest uzyskanie przejezdności drogi pod koniec III kwartału tego roku.

Co jest problemem?

- Problemem na kontrakcie jest brak mobilizacji wykonawcy, co przekłada się na brak realizowanych robót i brak możliwości wnioskowania o płatności za wykonane prace - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

To nie jedyny kłopot dla Energopolu Szczecin S.A. Ustały prace na węźle Kijewo.

- Tam praktycznie ustały prace! Nie ma ludzi, sprzętu, zaczynają rosnąć chwasty a kierowców, którzy to widzą zalewa krew - napisał do nas Czytelnik.

Co na to GDDKiA?

GDDKiA potwierdza, że obecna sytuacja stanowi zagrożenie dla terminowej realizacji kontraktu. Dodajmy, że zgodnie z umową zakończenie realizacji robót przy przebudowie węzła planowane jest w III kwartale 2020 roku.

- Widzimy znaczne spowolnienie robót przy rozbudowie węzła Szczecin Kijewo. GDDKiA wystosowała do wykonawcy - firmy Energopol Szczecin wezwanie do poprawienia zgodnie z klauzulą 15.1 Warunków Kontraktu. Oczekujemy od Wykonawcy zastosowania się do określonych w wezwaniu terminów wykonania poszczególnych robót - mówi Mateusz Grzeszczuk.

Zgodnie z zatwierdzonym Programem Robót w ubiegłym miesiącu przy rozbudowie węzła miało pracować blisko 40 sztuk sprzętu i 61 pracowników, tymczasem były dni, w których pracowało zaledwie kilku pracowników i 1-2 koparki. Nie są kontynuowane roboty przy budowie wiaduktu nad autostradą A6, nie jest wykonywana górna warstwa nasypu na łącznicach i dalsze roboty, które mogą i powinny być realizowane. Opóźnienia dla niektórych asortymentów w stosunku do zatwierdzonego Programu Robót sięgają ponad 70 dni.

Z informacji, które otrzymaliśmy wynika, że GDDKiA jest w dalszym ciągu zainteresowana zakończeniem inwestycji w ramach zawartych kontraktów z firmą Energopol Szczecin.

- Podejmujemy wszelkie możliwe działania w granicach określonych zapisami kontraktu oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. Wspieramy wykonawcę w realizacji wspólnego zadania podejmując niezwłoczne działania uwzględniając przepływy finansowe jak i płynność realizacji kontraktów - mówi Mateusz Grzeszczuk.

- Dotychczas na kontraktach realizowanych przez firmę Energopol Szczecin zapłaciliśmy około 20 mln zł bezpośrednio podwykonawcom i usługodawcom. W wielu wypadkach umożliwiało to dalsze dostarczanie materiału na budowy i wykonanie robót. Energopol Szczecin, w ramach uznanych roszczeń terminowych, otrzymał na obwodnicy Wałcza przedłużenie terminu zakończenia inwestycji o rok. GDDKiA bez zbędnej zwłoki, w ramach przyjętych procedur, rozlicza kwestie wszelkich roszczeń terminowych i finansowych na kontraktach. Zachowujemy przy tym jednak dbałość o finanse publiczne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Są chętni na przebudowę kluczowego skrzyżowania w Szczecinie. Wielki rozstrzał w cenach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto