Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Apel do samorządowców, żeby zaczęli budować drogi dojazdowe do Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
GDDKiA, Marek Jaszczyński
Politycy PiS z regionu przypominają, że Zachodnie Drogowe Obejście Szczecina bez dróg dojazdowych nie spełni swojej roli. Apelują o współpracę ze strony Szczecina i gmin powiatu polickiego. Pracy jest jeszcze sporo, a czas goni.

Spotkanie odbyło się w szczecińskiej siedzibie PiS. Małgorzata Jacyna - Witt, przewodnicząca klubu Prawa i Sprawiedliwości w sejmiku zachodniopomorskim przedstawiła listę najważniejszych inwestycji drogowych, które mają zapewnić dojazd do ZOS-i.

- Dojazd do węzła Police: to droga omijająca Police od zachodu i Przęsocin o długości około 7 km, od ulicy Szosa Polska w miejscu gdzie ma zakończyć się trzeci etap Trasy Północnej do ulicy Tanowskiej w Policach. To inwestycja całkowicie nieprzygotowana. Samorządy muszą na początku przyszłego roku ogłosić przetarg na opracowanie dokumentacji dla tego odcinka - tłumaczy radna. - Inwestycja jest powiązana z trzecim etapem Trasy Północnej od ulicy Łącznej do ul Szosa Polska który musi powstać aby zapewnić właściwie dojazd do węzła Police za inwestycje odpowiedzialne jest miasto Szczecin. Obecnie jest aktualizowana dokumentacja projektowa dla tej inwestycji. Ale miasto nie ma w wieloletniej prognozie finansowej 2021-2026 środków na realizację drogi.
Kolejne potrzebne inwestycje to dojazd do węzła Dobra, droga omijająca Wołczkowo od północy od ulicy Lipowej, dojazd do węzła Będargowo od Rajkowa do drogi powiatowej Będargowo-Stobno. W tym przypadku gmina Kołbaskowo realizuje projekt budowlany. Zdaniem radnej należy stworzyć sieć dojazdową i rozprowadzające ruch zachodniej obwodnicy Szczecina do miasta czyli dokończyć trasa średnicowa od Wojska Polskiego przez ulicę 26 kwietnia i dalej do placu Szyrockiego i Kolumba. Wśród inwestycji ważen jest połączenie ulicy Szafera z ulicą Taczaka oraz połączenie ulicy Szafera z ulicą Polną w Wołczkowie. W tym ostatnim przypadku jest realizowana dokumentacja projektowa dla tego odcinka.

Nie lepiej jest z obwodnicą Polic.

- Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad alarmuje, że gmina Police nic w tym zakresie nie robi. Są opóźnienia w jakimkolwiek działaniu. Ta sytuacja grozi tym, że część Starego Miasta w Policach zostanie zakorkowana - uważa Dominik Brzęcki, były radny powiatowy. - Apelujemy do pana burmistrza Polic jako do jednego z najlepiej zarabiających burmistrzów w kraju, żeby wziął się do pracy, żeby zająć się w trybie pilnym takimi inwestycjami jak ten łącznik do obwodnicy.

Zdaniem uczestników spotkania gmina Police powinna poświęcić na przygotowanie koncepcji obwodnicy wraz z warunkami środowiskowymi oraz pracami geologicznymi nie dłużej niż 2 lata.

- Zostaje nam 4-5 lat na wybudowanie i znalezienie środków, bo to nie będą małe pieniądze: w granicach 150-200 milionów złotych - mówi Mariusz Różycki, przewodniczący powiatowych struktur Prawa i Sprawiedliwości. - Musimy wspólnie z panem burmistrzem się zastanowić, gdzie znaleźć te pieniądze? Ile pieniędzy ma się pojawić w budżecie gminy? Ile musimy ściągnąć z Krajowego Planu Odbudowy?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto