Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa SKM. Co z "dzikimi" przejściami przez tory?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Gdzie powstaną przejścia dla pieszych przez torowiska? Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego zaprosiło mieszkańców o wskazanie takich miejsc w związku z uruchomieniem Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego poprosiło internautów o wskazanie dzikich przejść przez tory kolejowe. Nie chodzi jednak o ich likwidację, a w miarę możliwości przygotowanie legalnych przejść. Apel spotkał się z dużym zainteresowaniem na fanpage'u SKM.

Posypały się propozycje ucywilizowania wielu dzikich przejść. M.in. obok stacji Turzyn, obok dworca Niebuszewo, między Chłapowskiego a Grudziądzką, na Żelechowej u zbiegu ulic Grzymińskiej i Żelaznej w kierunku ulicy Hożej. W Policach między ulicami Klonowica - Wkrzańską.

- Akcja była realizowana we współpracy z Biurem Planowania Przestrzennego Miasta. Przekazaliśmy dane do analizy. Było to ponad 20 propozycji wskazanych przez mieszkańców - mówi Artur Ratuszyński ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. - Urząd Miasta Szczecin zbada, czy propozycje od mieszkańców nie pokrywają się z działaniami miasta.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

W pierwszym etapie zostanie wyremontowany prawie 24-kilometrowy fragment linii kolejowej nr 406, od stacji Szczecin Główny aż po stację Police. To oznacza reaktywację przystanków kolejowych rozsianych po Szczecinie, a więc Pomorzany, Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo, Drzetowo, Żelechowa, Golęcino, Gocław, Skolwin. Za ok. 530 mln zł Polskie Linie Kolejowe wybudują lub przebudują 27 stacji i przystanków. Nowoczesne perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych.

ZOBACZ TEŻ:

W ramach inwestycji powstanie również ok. 2580 nowych miejsc parkingowych, w tym w Szczecinie ok. 1800. Zmodernizowanych lub wybudowanych zostanie 37 obiektów inżynieryjnych - mostów, wiaduktów kolejowych i kładek oraz 12 przejść pod torami kolejowymi. Samorządy leżące w aglomeracji szczecińskiej wraz z PKP PLK chcą uruchomić SKM do 2022 roku.

22 minuty ze Szczecina Głównego do Gryfina, w 38 minut ze Szczecina do Polic, w 37 minut do Stargardu i do Goleniowa. Pociągi w godzinach szczytu mają kursować co pół godziny, a poza szczytem co godzinę. Tak ma wyglądać SKM.

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwa nowe ronda. Zmieni się układ drogowy w ramach przygotowań. ZDJĘCIA i MAPY

CZYTAJ TEŻ:

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto