To pojazd o długości 12,2 m, wyposażony w 3 pary drzwi dwuskrzydłowych. Zasilany jest baterią o pojemności 480kWh. Firma MAN Truck & Bus Polska w okresie od sierpnia do grudnia 2021 przekazała autobus do eksploatacji w codziennym ruchu miejskim w kilkunastu miastach w Polsce, w tym w Policach.
Pojazd najpierw kursował na krótkiej linii nr 109 (z Rynku do szkoły przy ul. Tanowskiej), zaplanowano dla niego testy na „103” (Police - Głębokie).
- Producent zapewnia, że pojazd może przejechać nawet 300 kilometrów na jednym ładowaniu, u nas robił dotąd mniej niż 100 kilometrów - mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów Szczecińsko - Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Autobus ma ciekawy system ogrzewania części pasażerskiej. Wykorzystuje się do tego system KERS (to skrót od Kinetic Energy Recovery System - system odzyskiwania energii kinetyczne - przyp. red.), a dopiero, gdy temperatura spadnie poniżej 5 stopni Celsjusza to włącza się ogrzewanie spalinowe.
Testowany przez Police autobus dostosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, posiada w pełni LEDowe oświetlenie zarówno wewnątrz i na zewnątrz pojazdu oraz całopojazdową klimatyzację. Nie posiada gniazdek USB do ładowania.
Dodajmy, że podczas 24 godzinnego testu drogowego MAN eBus Efficiency Run w Monachium autobus przekroczył barierę 550 km zasięgu, bez ładowania baterii. Niewykluczone, że w Policach i to na stałe pojawi się więcej elektrycznych pojazdów.
- Można powiedzieć, że jesteśmy skazani na ten kierunek, bo dofinansowanie w Regionalnym Programie Operacyjnym jest przewidziane tylko dla pojazdów zeroemisyjnych - wyjaśnia Grzegorz Ufniarz.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?