- Od 1 stycznia 2020 roku nastąpią zmiany w kursowaniu linii 76, 95, 98, 99, A, B i F. Kursowanie linii F zostanie zawieszone - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Powód wycofania linii? Usłyszeliśmy, że to kwestia cięć wydatków. Czy to oznacza zapaść komunikacji miejskiej? Czyżby zachęcano do przesiadki na transport indywidualny? Wiemy jak to powinno wyglądać w teorii.
- Według specjalistów od rozwoju miast zawsze warto inwestować w szybką i sprawną komunikację miejską a jednocześnie stawiać utrudnienia w poruszaniu się prywatnych aut po centrum miasta - komentuje Marek Molewicz, ekspert szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej. - Prawdę jest też, że ta komunikacja musi być dostosowana do potrzeb mieszkańców, być sprawną i punktualną a także przyjazną dla pasażera, a więc również i czystą oraz ciepłą w zimie, a chłodną w lecie.
Prof. Wojciech Bąkowski z Katedry Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego przypomina, że Szczecin wydaje nie mało na komunikację, a mimo to z roku na rok ubywa pasażerów.
- Na przestrzeni ostatnich 4-6 lat dopłaty do komunikacji miejskiej zmieniły się z około 80 milionów złotych do 120 mln zł. Spada liczba przewożonych pasażerów, około 1-1,2 procent każdego roku - mówi Wojciech Bąkowski.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?