- Nasz kierownik budowy przejął w imieniu wykonawcy teren budowy za który obecnie odpowiadamy - mówi Piotr Żak, rzecznik Energopol Szczecin. - To nie znaczy, że od razu zaczną się prace budowlane. Konieczne są do wykonania prace archeologiczne. Archeolog kontroluje budowę, bo na jego polecenie trzeba przerwać prace.
ZOBACZ TEŻ:
Na terenie, gdzie powstanie nowy odcinek drogi krajowej nr 13 jest 14 stanowisk do badań archeologicznych i dodatkowo 9 stanowisk do nadzoru. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że będzie rozliczać wykonawcę ze składanych deklaracji i postępować zgodnie z podpisanym kontraktem.
Nie jest to bezpodstawne. Inwestycję (projekt i wykonanie) realizuje Energopol Szczecin S.A., która ma spore trudności finansowe. Firma czeka na decyzję sądu dotyczącą restrukturyzacji.
CZYTAJ TEŻ:
Na odcinku w rejonie węzła Kołbaskowo obwodnica będzie w przyszłości częścią ZOS, parametry drogi na tym fragmencie będą odpowiadały drodze ekspresowej.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ZAKRES ROBÓT
Projekt i Budowa obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu DK13 obejmuje w szczególności:
- budowę drogi krajowej o długości ok. 6,5 km, na odcinku od ronda Hakena w Szczecinie do autostrady A6,
- wykonanie robót przygotowawczych,
- budowę węzłów drogowych, w ilości 2,
- budowę obiektów inżynierskich,
- budowę przepustów,
- budowa urządzeń melioracji,
- budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg, oraz dróg dojazdowych i zjazdów,
- budowę przejść dla zwierząt,
- budowę urządzeń ochrony środowiska (ogrodzenia i ekrany akustyczne),
- wykonanie nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg,
- budowę niezbędnej infrastruktury technicznej związanej z drogą m.in.: elementów odwodnienia drogi (rowy, przepusty, zbiorniki retencyjne), oświetlenia układu drogowego, zasilania obiektów i urządzeń, elementów systemu zarządzania ruchem w tym kanalizacji teletechnicznej, urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą m.in.: sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci gazowej niskiego ciśnienia, sieci melioracji, sieci elektroenergetycznych, sieci teletechnicznych,
- przebudowę odcinków istniejących dróg i zjazdów,
- projekt i wycinka zieleni kolidującej z pasem drogi,
- likwidacja fragmentów łącznic istniejącego węzła WB „Kołbaskowo” i rekultywacją terenów po nich,
- zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze krajowej i odcinkach przebudowywanych dróg,
- zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy),
- opracowanie dokumentacji powykonawczej spełniającej wymagania odpowiednich przepisów,
- wykonanie wszelkich innych robót, jakie okażą się niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji,
- uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?