Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co z budową obwodnicy Warzymic i Przecławia? Na razie badania archeologiczne

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wykonawca prac przejął plac budowy pod budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic. Nie oznacza to jednak, że od razu rozpoczną się prace budowlane. Najpierw wkroczą archeolodzy.

- Nasz kierownik budowy przejął w imieniu wykonawcy teren budowy za który obecnie odpowiadamy - mówi Piotr Żak, rzecznik Energopol Szczecin. - To nie znaczy, że od razu zaczną się prace budowlane. Konieczne są do wykonania prace archeologiczne. Archeolog kontroluje budowę, bo na jego polecenie trzeba przerwać prace.

ZOBACZ TEŻ:

Decyzja o budowie obwodnicy Przecławia i Warzymic jest wydan...

Na terenie, gdzie powstanie nowy odcinek drogi krajowej nr 13 jest 14 stanowisk do badań archeologicznych i dodatkowo 9 stanowisk do nadzoru. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że będzie rozliczać wykonawcę ze składanych deklaracji i postępować zgodnie z podpisanym kontraktem.

Nie jest to bezpodstawne. Inwestycję (projekt i wykonanie) realizuje Energopol Szczecin S.A., która ma spore trudności finansowe. Firma czeka na decyzję sądu dotyczącą restrukturyzacji.

CZYTAJ TEŻ:

Na odcinku w rejonie węzła Kołbaskowo obwodnica będzie w przyszłości częścią ZOS, parametry drogi na tym fragmencie będą odpowiadały drodze ekspresowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

ZAKRES ROBÓT

Projekt i Budowa obwodnicy Warzymic i Przecławia w ciągu DK13 obejmuje w szczególności:

  • budowę drogi krajowej o długości ok. 6,5 km, na odcinku od ronda Hakena w Szczecinie do autostrady A6,
  • wykonanie robót przygotowawczych,
  • budowę węzłów drogowych, w ilości 2,
  • budowę obiektów inżynierskich,
  • budowę przepustów,
  • budowa urządzeń melioracji,
  • budowę odcinków dróg publicznych uzupełniających istniejącą sieć dróg, oraz dróg dojazdowych i zjazdów,
  • budowę przejść dla zwierząt,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska (ogrodzenia i ekrany akustyczne),
  • wykonanie nasadzeń zieleni wzdłuż projektowanych dróg,
  • budowę niezbędnej infrastruktury technicznej związanej z drogą m.in.: elementów odwodnienia drogi (rowy, przepusty, zbiorniki retencyjne), oświetlenia układu drogowego, zasilania obiektów i urządzeń, elementów systemu zarządzania ruchem w tym kanalizacji teletechnicznej, urządzeń organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
  • przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą m.in.: sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci gazowej niskiego ciśnienia, sieci melioracji, sieci elektroenergetycznych, sieci teletechnicznych,
  • przebudowę odcinków istniejących dróg i zjazdów,
  • projekt i wycinka zieleni kolidującej z pasem drogi,
  • likwidacja fragmentów łącznic istniejącego węzła WB „Kołbaskowo” i rekultywacją terenów po nich,
  • zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie stałej organizacji ruchu na drodze krajowej i odcinkach przebudowywanych dróg,
  • zaprojektowanie, wykonanie i wprowadzenie organizacji ruchu na czas wykonywanych robót (w tym zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy),
  • opracowanie dokumentacji powykonawczej spełniającej wymagania odpowiednich przepisów,
  • wykonanie wszelkich innych robót, jakie okażą się niezbędne do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji,
  • uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto