Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Marazm przełamany? Wykonawca SKM wziął się - nieśmiało - do pracy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Po zapaści w związku z pracami modernizacyjnymi na linii nr 406, inwestor czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, poinformowały o tym, że na placu budowy ruszyły znowu prace.

- Wykonawca w lutym przerwał prace budowlane. Pomimo wezwań do wznowienia robót, nie przystąpił do nich. Dopiero 7 kwietnia notujemy obecność około 15-20 osób oraz wykorzystanie kilku koparek i wywrotek. Prace są związane z odwodnieniem na szlaku Skolwin-Police oraz rozbiórką torów na stacji Szczecin Turzyn - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Polskim Liniom Kolejowym zależy na zakończeniu projektu w ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-2020, czyli zakończeniu do końca 2023 roku.

Kontrakt związany z realizacją Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej ma spore opóźnienia. Uruchomienie pociągów na modernizowanych liniach, m.in. na odcinku linii kolejowej nr 406 Szczecin - Police nie nastąpi w 2022 roku.

“Głos” we wrześniu 2020 roku pytał inwestora o długa przerwę w pracach na jednej z największych inwestycji komunikacyjnych w regionie. PKP PLK przyznały wówczas, że opóźnienie w pracach na stacji Gryfino i na odcinku między Szczecinem Głównym a przystankiem Szczecin Turzyn wynosi nawet pół roku. Usłyszeliśmy wówczas, że mimo przekazania placu budowy wykonawcy, zatwierdzonej dokumentacji technicznej, udzieleniu zamknięć torowych generalny wykonawca - firma Trakcja S.A. nie wywiązuje się z realizacji kontraktu.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.
Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police “Dąbrówka”, w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m. Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych. Większość z nich będzie połączeniem przystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP PLK, z budowanym przystankiem komunikacji miejskiej oraz parkingiem rowerowym i samochodowym.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Marazm przełamany? Wykonawca SKM wziął się - nieśmiało - do pracy - Police Nasze Miasto

Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto