- Zamawiający, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykorzystuje wszystkie możliwe kontraktowo działania, by egzekwować terminową realizację prac związanych z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji – zapewnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Niestety, po krótkotrwałym zwiększeniu zaangażowania w końcówce 2020 r., potencjał personalny i sprzętowy na placu budowy uległ znacznemu zmniejszeniu. Obecnie, kolejny raz, wyznaczane są konkretne zadania, które wykonawca powinien zrealizować w określonym terminie. PLK są w stałym kontakcie i w zakresie przewidzianym umową mogą wspierać wykonawcę, by ważny społecznie projekt był sprawniej realizowany.
Na odcinkach linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic rozebrano już tory i sieć trakcyjną, a także peron na przystanku osobowym Mścięcino. Zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie będą wymieniane tory. Między Szczecinem Skolwin i Policami przygotowano teren pod budowę nowych torów, a także trwa budowa odwodnienia torów na tym odcinku. Na placu budowy zgromadzone zostały szyny, podkłady i tłuczeń, które posłużą do budowy nowej nawierzchni.
Wyremontowana została ściana oporowa między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn. Porządkowano teren wzdłuż linii 406 i na pozostałych liniach wchodzących w zakres SKM. Porządkowany jest teren między Szczecinem Niebuszewo a Szczecinem Gocław. Prowadzone są prace projektowe z pozyskiwaniem decyzji administracyjnych, które pozwolą na prowadzenie dalszych robót.
Czy obecne opóźnienia wpłyną na czas realizacji SKM?
- PLK zakładają, że projekt zostanie zrealizowany w obecnej perspektywie finansowej UE - do 2023 roku – słyszymy ze strony kolei. Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami Studium wykonalności „Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej” uruchomienie SKM planowane jest w 2022 roku.
Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.
Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m. Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.
Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m. Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?