- Prace mające służyć zabezpieczeniu obiektu zostały ujęte w planie remontów na 2021 rok – informuje Aleksandra Grzelak z Biura Komunikacji Polskich Kolei Państwowych S.A.
Dodajmy, że latem 2019 roku właściciel podawał, że prace przy zabezpieczaniu obiektu miały ruszyć w drugiej połowie tego roku. Jak widać nic z tego nie wyszło.
CZYTAJ TEŻ:
To wieża ciśnień, która pozostała po wyburzeniu dawnej lokomotywowni na stacji Trzebież Szczeciński (to nie pomyłka taką nazwę nosi stacja w kolejowym nazewnictwie). Lokomotywownia została zlikwidowana ze względu na zły stan techniczny. Rozbiórka obiektu została uzgodniona z Zachodniopomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
Kolej nie ma w planach likwidacji wspomnianej wieży. Jednak biorąc pod uwagę jej stan, można wątpić, czy zabytek doczeka się prac ratunkowych. Mało tego przebywanie w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu grozi kalectwem. Dlaczego? Wieża kruszy się, w każdej chwili mogą z niej odpaść fragmenty betonu.
Przypomnijmy, że w 2012 roku mieszkańcy Trzebieży podnieśli rwetes, gdy zauważyli buldożery rozwalające kolejowe budynki, będące przecież w gminnej i wojewódzkiej ewidencji zabytków. PKP tłumaczyło się wówczas, że nakaz rozbiórki obiektów otrzymał od wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego.
Stacja Trzebież leży przy linii kolejowej nr 406. Pierwszy odcinek (jednotorowy) pomiędzy stacjami Stettin Hauptbahnhof (Szczecin Główny) a Stettin Bredow (Szczecin Drzetowo) został otwarty w marcu 1898 r., drugi (dwutorowy) do stacji Jasenitz (Jasienica) 7 miesięcy później. W 1910 r. został oddany do użytku ostatni, jednotorowy odcinek do stacji Ziegenort (Trzebież Szczeciński).
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?