Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina: finał prac do 2026 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zdjęcia Marek Jaszczyński, grafika DB
Projekt modernizacji wspomnianej linii kolejowej został zaprezentowany w Angermünde. Cała trasa zostanie zelektryfikowana a pociągi będą mogły rozwinąć prędkość 160 km / h. To oznacza, że podróż ze Szczecina od Berlina zajmie tylko półtorej godziny.

Deutsche Bahn chce rozpocząć rozbudowę i modernizację linii Berlin-Szczecin w 2021 roku. Zgodnie z planem prace wraz z elektryfikacją poszczególnych odcinków zakończą się do 2026 roku. Rząd federalny Niemiec przeznaczył na projekt około 380 milionów euro, kraje związkowe - Berlin i Brandenburgia wnoszą łącznie 100 milionów euro.

Niemcy o modernizacji linii kolejowej z Berlina do Szczecina...

- Dzięki zelektryfikowaniu trasy, która po raz pierwszy od 1945 roku będzie dwutorowa, łączymy Berlin z ważnym polskim portem morskim Szczecin. Jest to trzecia trasa transgraniczna, którą modernizujemy - po przejściu granicznym we Frankfurcie nad Odrą i przejściu w Horce - mówi Tamara Zieschang, Sekretarz Stanu w Federalnym Ministerstwie Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Przypomnijmy, że w 2013 r. rozpoczęto prace planistyczne dotyczące odcinka między Angermünde i Passow. Uzyskanie pozwolenie na budowę dla tego odcinka jest spodziewane w przyszłym roku. W planach jest rozbudowa dwutorowego odcinka między Passow a granicą polsko-niemiecką, W tym przypadku prace budowlane mają rozpocząć się w 2024 roku.

A co dzieje się po polskiej stronie?

PKP Polskie Linie Kolejowe przewiduje elektryfikację linii nr 409 ( Szczecin Gumieńce do granicy państwa) i dodanie drugiego toru na odcinku jednotorowym. Ważnym elementem modernizacji węzła będzie odbudowa linii nr 429 na odcinku Dołuje – Dobra i przystosowanie odcinka Stobno Szczecińskie – Dobra do obsługi ruchu aglomeracyjnego. Jak podaje portal branżowy rynek kolejowy.pl, celem realizacji projektu jest przede wszystkim skrócenie czasu jazdy pociągów Szczecin Główny – Szczecin Gumieńce – granica. W najbardziej ambitnym z rozważanych wariantów przepustowość linii po przebudowie ma umożliwić nie tylko wzmożony ruch towarowy, ale także kursowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto