- W tym roku zamierzamy kupić pięć nowych autobusów - mówi Grzegorz Ufniarz, kierownik działu przewozów pasażerskich Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Zastanawiamy się, czy będą to trzy przegubowe i dwa krótkie czy też odwrotnie. Oczywiście zakupy odbędą się pod warunkiem, że otrzymamy dofinansowanie. Razem chcielibyśmy kupić dziesięć autobusów przez najbliższe dwa lata.
Przewoźnik nie przewiduje zakupu pojazdów z ekologicznym napędem, chociaż kilka lat temu testował hybrydowy autobus man lion’s city hybrid, który obsługiwał linie na terenie Polic oraz linie pomiędzy Policami i Szczecinem.
- Autobus jest oszczędny, ale optymalna dla niego jest jazda po mieście, gdzie co 100 - 200 metrów jest przystanek - ocenia przedstawiciel SPPK. - Tymczasem nasze trasy są głównie przelotowe między miastami.
SPPK chce zmodernizować z własnych pieniędzy lakiernię. A obecnie trwa wyposażanie dwóch autobusów w urządzenia Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską, czyli m. in. w biletomaty i kasowniki jednorazowego systemu biletu elektronicznego.
Ubiegły rok skończył się dobrze dla SPPK. Pojawiły się wolne środki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodnioporskiego na lata 2007-2013. Wynika to z oszczędności przy realizacji innych projektów. Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne otrzymało 3,5 mln zł. Pozwolą one zrefundować koszty inwestycji w nowoczesny tabor. SPPK kupiło dziewięć nowoczesnych autobusów obsługujących komunikację w Szczecinie i Policach. Nowe autobusy można spotkać m.in. na linii pospiesznej F i liniach 63, 101, 102 oraz nocnych 524 oraz 526. Koszt całkowity zakupu to prawie 11,6 mln złotych.
Marszałek zadowolony
- Dzięki refundacji kosztów dla zrealizowanych inwestycji przez trzy transportowe spółki osiągnęliśmy stuprocentową kontraktację funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 - wyjaśnia Olgierd Geblewicz, marszałek województwa. - Ten pomyślny finał to ponad 1700 podpisanych umów i przyznane wsparcie w wysokości ponad 3,6 miliarda złotych. Tym sposobem nie oddaliśmy Komisji Europejskiej ani jednej złotówki. Co więcej, jeżeli pojawią się kolejne oszczędności, między innymi w wyniku rozliczania poszczególnych projektów, będziemy mogli je jeszcze przeznaczyć, do końca pierwszego kwartału 2016 roku na rzecz innych przedsięwzięć podjętych przez beneficjentów w ramach zakończonego programu.
Polecamy na gs24.pl:
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?