Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Polic. Wykonawcę poznamy najwcześniej w połowie września

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
- Musimy zrealizować obwodnicę do 2028 roku, bo Zachodnia Obwodnica Szczecina ma być gotowa do 2030 roku. Wówczas będziemy przygotowani, żeby osłonić Police przed ruchem tranzytowym. Zderzymy się z sytuacją, gdzie będzie duże natężenie ruchu w kierunku węzła Police na ZOS-i - poinformował Ryszard Kowalski szef pracowni projektowej Dróg i Mostów DIM, odpowiedzialnej za PFU.
- Musimy zrealizować obwodnicę do 2028 roku, bo Zachodnia Obwodnica Szczecina ma być gotowa do 2030 roku. Wówczas będziemy przygotowani, żeby osłonić Police przed ruchem tranzytowym. Zderzymy się z sytuacją, gdzie będzie duże natężenie ruchu w kierunku węzła Police na ZOS-i - poinformował Ryszard Kowalski szef pracowni projektowej Dróg i Mostów DIM, odpowiedzialnej za PFU. UM w Policach
Po raz drugi został przedłużony termin na składanie ofert w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie obwodnicy Polic.

Był 18 sierpnia, później 31 sierpnia. Według najnowszego terminarza oferty w przetargu poznamy 15 września. Temat zmiany terminu był poruszany na ostatniej sesji Rady Miejskiej w Policach.
Okazuje się, że jeden z potencjalnych wykonawców wniósł odwołanie dotyczące treści specyfikacji zamówienia.

- Dzięki skutecznym działaniom kancelarii odwołanie zostało cofnięte. Ten sam wykonawca 20 sierpnia wystąpił o prolongatę terminu składania dokumentacji, żeby złożyć lepszą ofertę — mówi Krzysztof Kuśnierz, naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Policach. - Złożeniem oferty są zainteresowane cztery duże firmy.
Według ustaleń "Głosu" w tym gronie znajdują się Budimex, który ma na swoim koncie m.in. szybką realizację pierwszego etapu obwodnicy Warzymic i Przecławia oraz firma Strabag, która realizowała n.in. budowę pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Etapu.

To przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji środowiskowej, a potem budowa drogi.
Do dokumentacji przetargowej został dołączony program funkcjonalno-użytkowy, który zawiera szczegółową koncepcję obwodnicy Polic.

Gmina preferuje biały wariant obwodnicy Polic, jednak nie będzie realizowany w całości
Gmina preferuje biały wariant obwodnicy Polic, jednak nie będzie realizowany w całości UM w Policach

Zamawiający chce wybudować nową drogę od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska) aż do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z Szczecin - Przęsocin-Police. Na trasie będą trzy ronda: na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 114 (ul.Tanowska), na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3913Z Police-Siedlice-Pilchowo i na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska).
Natomiast odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3934Z (ul. Nadbrzeżna), będzie wyłącznie zaprojektowany.

Gmina zastrzega, że choć wskazała powyższy przebieg, to istotne w przebiegu obwodnicy Polic będą ustalenia z Wodami Polskimi, Eneą, PKP, a przede wszystkim decyzja środowiskowa wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie.

Dodajmy, że włodarze Szczecina czekają na projekt obwodnicy, żeby odnieść się do przebiegu arterii.
- W momencie otrzymania konkretnych rozwiązań projektowych będziemy się do nich odnosić, przy czym przy podejmowaniu konkretnych decyzji będziemy kierować się interesem mieszkańców Szczecina, który jest dla nas najważniejszy - mówi Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto