- Obecnie trwa przygotowywanie i uzgadnianie dokumentów niezbędnych do ogłoszenia postępowań przetargowych dla tego zadania. Przetargi planujemy ogłosić niezwłocznie po przygotowaniu dokumentów – mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - Planujemy realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w 2 etapach. Pierwszy etap od ronda Hakena do połączenia z obecną DK13 na południe od Przecławia. Drugi od połączenia z obecną DK13 (Siadło Górne) do połączenia z A6 (węzeł Szczecin Zachód).
Jak informuje GDDKiA dla etapu 1 nie będzie zmian w stosunku do opracowanej wcześniej dokumentacji. W tym przypadku zostanie ogłoszony przetarg od razu na roboty budowlane wraz z opracowaniem brakujących projektów wykonawczych.
- W przyszłym roku ruszymy z realizacją robót. Jest to zasadniczy element całej obwodnicy, który umożliwi wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Przecławia i Warzymic – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk.
Drugi etap budowy będzie bardziej skomplikowany. - Na tym fragmencie chcemy wprowadzić pewne zmiany projektowe, w związku z tym będzie tam ogłoszony przetarg na aktualizację opracowanego przez poprzedniego wykonawcę projektu budowlanego. Następnie będzie ogłoszony przetarg już na same roboty budowlane – informuje przedstawiciel GDDKiA.
Dlaczego budowę podzielono na dwa etapy?
Podział inwestycji na 2 etapy pozwoli możliwie najszybciej uzyskać efekt komunikacyjny w postaci odciążenia Przecławia i Warzymic i jednocześnie wprowadzić modyfikację do projektu obwodnicy w rejonie węzła z autostradą A6. Te zmiany dotyczące etapu 2 wynikają z wystąpienia nowych uwarunkowań w ostatnim czasie, czyli planów realizacji w ramach „Programu 100 obwodnic” obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13, będącej kontynuacją obwodnicy Przecławia i Warzymic.
- Pojawienie się tego zadania wymaga realizacji węzła Szczecin Zachód od razu ze wszystkimi relacjami zarówno w kierunku na Szczecin, jak i na Rosówek (obecny projekt budowlany zawiera tylko wyloty z A6 w kierunku Szczecina), po to aby przy realizacji obwodnicy Kołbaskowa nie była już potrzebna ingerencja w węzeł z A6. Trwają też zaawansowane przygotowania do realizacji Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6, dlatego jest możliwość zgrania rozwiązań projektowych w rejonie Siadła Górnego w taki sposób, aby zminimalizować w przyszłości ingerencję w układ drogowy DK13 przy budowie ZOS – mówi Mateusz Grzeszczuk.
Przypomnijmy, że w połowie grudnia GDDKiA podjęła decyzję o zerwaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą projektu i prac na obwodnicy, czyli Energopolem Szczecin. Kontrakt na realizację inwestycji w formule "Projektuj i buduj" o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 roku z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 roku.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?