Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Osiedlowcy z Krzekowa mają uwagi do planowanej obwodnicy Mierzyna

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Rada Osiedla Krzekowo-Bezrzecze apeluje o oddalenie nowego przebiegu krajowej "10" maksymalnie od zabudowań. To jedna z uwag, które radni osiedlowi skierowali do biura projektowego, które opracowuje dokumentację dla wspomnianej inwestycji.

Inwestycja ma być gotowa do realizacji pod koniec 2024 roku. Obecnie trwają prace projektowe, które prowadzi Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. To właśnie stanowisko osiedlowców z Krzekowa i Bezrzecza trafiło do projektantów.
Radni osiedlowi rekomendują wybór wariantów z rondami, pozwalającymi na łatwiejsze włączenie się do ruchu.
- Apelujemy o jak najdalsze oddalenia obwodnicy od zabudowań mieszkalnych jednocześnie przedłużenie ekranów akustycznych, w szczególności przy skrzyżowaniu ulicy Łukasińskiego z ulicą Nasienną - czytamy w stanowisku RO Krzekowo-Bezrzecze. - Wnosimy o przedłużenie biegu dotychczasowej ulicy Łukasińskiego, która po wybudowaniu obwodnicy stanie się drogą wspomagającą do ronda Powstańców Warszawskich, z jednoczesnym wprowadzeniem rozwiązań uspokajających ruch.
Osiedlowcy proponują wprowadzenie strefy zamieszkania, czyli strefy z pierwszeństwem dla pieszych i parkowaniu wyłącznie w wyznaczonych miejscach.

Autorzy listu apelują o wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym ulica Łukasińskiego na odcinku od ronda Powstańców Warszawskich do skrzyżowania z ulicą Taczaka nie będzie się korkować.
- Mieszkańcy obawiają się że ruch pojazdu z obwodnicy Mierzyna kierować się będzie tą drogą, zamiast dalej do ulicy Ku Słońcu, obecnie ta ulica jest już niewydolna - tłumaczą radni i proponują zorganizowanie spotkania z mieszkańcami z udziałem projektanta oraz inwestora, w celu odbycia konsultacji społecznych.

Obwodnica będzie rozpoczynać się na wysokości Centrum Handlowego Ster i przebiegać będzie m.in. do Węzła Dołuje.
Czy budowa obwodnicy oznacza, że Szczecin rezygnuje z budowy linii tramwajowej od ronda Gierosa aż do granic miasta?
- Projekt "10" ma być skoordynowany z projektem pętli - zapewnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Przebieg obwodnicy
Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 metrów, to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Dołuje. Ten ostatni fragment leżeć będzie w gestii GDDKiA.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto