Inwestycja ma być gotowa do realizacji pod koniec 2024 roku. Obecnie trwają prace projektowe, które prowadzi Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu Sp. z o.o. To właśnie stanowisko osiedlowców z Krzekowa i Bezrzecza trafiło do projektantów.
Radni osiedlowi rekomendują wybór wariantów z rondami, pozwalającymi na łatwiejsze włączenie się do ruchu.
- Apelujemy o jak najdalsze oddalenia obwodnicy od zabudowań mieszkalnych jednocześnie przedłużenie ekranów akustycznych, w szczególności przy skrzyżowaniu ulicy Łukasińskiego z ulicą Nasienną - czytamy w stanowisku RO Krzekowo-Bezrzecze. - Wnosimy o przedłużenie biegu dotychczasowej ulicy Łukasińskiego, która po wybudowaniu obwodnicy stanie się drogą wspomagającą do ronda Powstańców Warszawskich, z jednoczesnym wprowadzeniem rozwiązań uspokajających ruch.
Osiedlowcy proponują wprowadzenie strefy zamieszkania, czyli strefy z pierwszeństwem dla pieszych i parkowaniu wyłącznie w wyznaczonych miejscach.
Autorzy listu apelują o wprowadzenie rozwiązań, dzięki którym ulica Łukasińskiego na odcinku od ronda Powstańców Warszawskich do skrzyżowania z ulicą Taczaka nie będzie się korkować.
- Mieszkańcy obawiają się że ruch pojazdu z obwodnicy Mierzyna kierować się będzie tą drogą, zamiast dalej do ulicy Ku Słońcu, obecnie ta ulica jest już niewydolna - tłumaczą radni i proponują zorganizowanie spotkania z mieszkańcami z udziałem projektanta oraz inwestora, w celu odbycia konsultacji społecznych.
Obwodnica będzie rozpoczynać się na wysokości Centrum Handlowego Ster i przebiegać będzie m.in. do Węzła Dołuje.
Czy budowa obwodnicy oznacza, że Szczecin rezygnuje z budowy linii tramwajowej od ronda Gierosa aż do granic miasta?
- Projekt "10" ma być skoordynowany z projektem pętli - zapewnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.
Przebieg obwodnicy
Początkiem drogi od strony Szczecina będzie skrzyżowanie na końcu ulicy Ku Słońcu w rejonie istniejącego centrum handlowego. Ten początkowy fragment, o długości ponad 200 metrów, to teren miasta Szczecin. Dalej trasa będzie biegła w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Dalej trasa ponownie wejdzie na teren Szczecina i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Na połączeniu z ul. Nasienną planowane jest rondo. Po około 2,1 km droga opuści teren miasta. Dalej nowa DK10 po pokonaniu około 1,3 km dotrze do węzła Dołuje. Ten ostatni fragment leżeć będzie w gestii GDDKiA.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?