Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągiem do pracy? Chemiczny gigant podtrzymuje deklarację

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Tak wygląda nieczynny przystanek PKP „Police Zakład” zlokalizowany tuż za wiaduktem nad ul. Kuźnicką. Powstał w latach 70. XX wieku
Tak wygląda nieczynny przystanek PKP „Police Zakład” zlokalizowany tuż za wiaduktem nad ul. Kuźnicką. Powstał w latach 70. XX wieku Fot. Mateusz War/CC BY-SA 3.0
Grupa Azoty Police chcę uruchomić przystanek kolejowy przy zakładach chemicznych w Policach. Miałby to być jeden z trzech przystanków w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.

- Grupa Azoty Zakłady Chemiczne "Police" S.A. niezmiennie podtrzymuje swoje deklaracje o pełnej współpracy w zakresie utworzenia i włączenia do sieci Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przystanku przy zakładach. Podkreślamy, że decyzja w tym zakresie leży po stronie samorządu Gminy Police i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Zabiegamy o decyzję korzystną dla pracowników naszej spółki – zapewnia Paweł Piwowarczyk, kierownik Biura Public Relations GA Zakłady Chemiczne „Police” S.A.

Starsi mieszkańcy pamiętają przystanek "Police Zakład", który działał tuż obok zakładów. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych do tego przystanku dojeżdżali pracownicy. Historia ma zatoczyć koło. Obecnie trwają prace przy uruchomieniu SKM, która ma ruszyć do 2022 roku. Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł. W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków. Na linii kolejowej nr 406 (to element prac prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe), prace budowlane mają ruszyć dopiero od czerwca. Do tej pory wykonawca zdemontował jeden tor wraz z siecią trakcyjną. - Obecnie wykonawca oczyszcza i porządkuje teren przy liniach kolejowych. Umożliwi to realizację kolejnych etapów prac, planowanych od czerwca – mówi Radosław Śledziński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m.
Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.

Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m.
Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.

Uruchomienie SKM oznacza też zmiany w siatce połączeń autobusowych. Spytaliśmy o to Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego.
- Trochę za wcześnie jeszcze, żeby mówić o siatce połączeń po uruchomieniu SKM. Siatka połączeń jest w przygotowaniu – odpowiada Hanna Pieczyńska, rzecznik ZDiTM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto