- W tej chwili jest jest 476 pojazdów zgłoszonych do umów przewozowych, 50 z nich nie jest wyposażonych w urządzenia GMV i biletomaty - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Trzynaście urządzeń do zakupu biletów czeka na montaż, a pozostałe brakujące ZDiTM zamierza zakupić. W przypadku kasowników uzupełnione będą one w najbliższym czasie w 20 pojazdach.
Zapytaliśmy przedstawicielkę ZDiTM, co ma zrobić pasażer, który ma e-bilet a nie ma e-kasowników w pojeździe? Musi mieć w zapasie bilet papierowy?
- W przypadku posiadania doładowanej e-portmonetki i braku możliwości odbicia jej w kasowniku nie musimy obawiać się nałożenia opłaty dodatkowej z tytułu braku biletu. Jednocześnie przypominam, że bilet komunikacji miejskiej możemy zakupić w każdej chwili za pomocą aplikacji mobilnych - odpowiada Hanna Pieczyńska.
Jednorazowy bilet elektroniczny został wprowadzony w ramach drugiego etapu rozbudowy Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. Umowę na jego wdrożenie podpisano w czerwcu 2013 roku. Wykonawca prac miał 14 miesięcy na realizację inwestycji, a więc do sierpnia 2014 roku.
Termin przesunięto na koniec listopada tegoż roku, a potem pierwszy kwartał 2015 roku. Inwestycja warta ok. 54 miliony złotych dofinansowana jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ponad 37 milionów.
ZOBACZ TEŻ: TOP 10 najbardziej WKURZAJĄCYCH zachowań w komunikacji miejskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?