- Obecnie wykonawca przystąpił do prac rozbiórkowych peronu nr 1. W zakres prac wchodzi przebudowa dwóch peronów (jeden jednokrawędziowy, drugi dwukrawędziowy) - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Perony będą wyższe, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Będą posiadały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na peronach zostaną zamontowane wiaty, ławki, gabloty, kosze na śmieci. Orientację podróżnym ułatwi czytelne oznakowanie. Bezpieczeństwo po zmroku zapewni jasne oświetlenie. Dojście na perony zostanie zapewnione poprzez dwie kładki z windami, dzięki którym będą one dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Budowa SKM nie jest zagrożona, gorzej z terminami. Zgodnie z zapowiedziami inwestycja miała być skończona najpóźniej w II kwartale 2022 roku.
- Mieliśmy zakończyć i rozliczyć projekt do 28 września 2022 roku, ale podpisaliśmy umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na przedłużenie realizacji zadania do 31 grudnia 2023 roku - wyjaśnia Roman Walaszkowski, dyrektor biura stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które jest liderem projektu budowy SKM.
Do tego czasu mają być gotowe wszystkie samorządowe inwestycje związane z SKM, a więc infrastruktura towarzysząca przystankom kolejowym.
- PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że zakończą prace na liniach do Goleniowa, Gryfina i Stargardu, oprócz stacji Dąbie i Podjuchy - mówi dyrektor Walaszkowski. - Natomiast prace na linii nr 406 do Polic potrwają do końca 2024 roku, a do tego certyfikacja linii do połowy 2025 roku.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?