- Przedstawione przez wykonawcę harmonogramy nie spełniają wymagań określonych w zapisach kontraktowych, stąd nie mogą być zaakceptowane i do momentu poprawienia przez wykonawcę, służą jedynie do monitorowania postępu prac - tłumaczy Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Prowadzone są działania, aby cały projekt zrealizować w terminie obecnej perspektywy finansowej, ale jest to utrudnione z powodu problemów wykonawcy związanych z niskim potencjałem personelu i sprzętu na budowie.
ZOBACZ TEŻ:
- Samorządowcy zaniepokojeni przyszłością Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
- Poszukują (wciąż) wykonawców przystanków SKM na północy Szczecina
- Minister wyjaśnia, co dzieje się na placu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
- Jaka przyszłość Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej? Krzystek: Nie jestem optymistą
Inwestor podkreśla, że prace przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej nie zostały wstrzymane. W ostatnim czasie wykonawca złożył m.in. wnioski o pozwolenie na budowę. Wnioski o pozwolenie na budowę dotyczą: Gryfina, Daleszewa, Goleniów Park Przemysłowy.
Co dzieje się w ramach prac przy SKM?
- Na linii Szczecin Skolwin - Police powstaje odwodnienie. Trwają prace przy peronach na przystanku osobowym Szczecin Żelechowa oraz Szczecin Drzetowo. Przygotowywane jest również podłoże pod budowę nowego toru. Prowadzone są prace związane z zabudową subwarstwy pod nowy tor kolejowy - mówi Bartosz Pietrzykowski.
Wariant pesymistyczny z terminem zakończenia prac
Liczy się czas, ale sytuacja, gdy prace nie zostaną ukończone w terminie brana jest również pod uwagę...
- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokładają należytych starań w celu skutecznej realizacji obu kontraktów koniecznych dla realizacji projektu "Budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej" w ramach bieżącej unijnej perspektywy finansowej, czyli do końca 2023 r. Jednakże gdyby wykonawca nie zrealizował projektu w tym terminie, analizowane są możliwości zabezpieczenia finansowanie tego ważnego dla mieszkańców aglomeracji projektu po roku 2023 r., gdyby zaszła konieczność realizacji robót - informuje przedstawiciel kolei.
Cała inwestycja ma kosztować ponad 741 mln zł. W 85 procentach wartości projektu netto (tj. 512,2 miliona złotych) budowa SKM jest dofinansowana z Unii Europejskiej.
POLECAMY:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?