Przebudowa drogi z Polic do Szczecina złapała zadyszkę. Ile? Dwa miesiące

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Nie do końca kwietnia jak pierwotnie zakładano, ale dopiero w czerwcu zakończy się przebudowa arterii. Na szczęście kierowcy mają łatwiejsze życie, bo po zakończeniu prac danego dnia nie ma kłopotów z przejezdnością.

- Po zakończeniu robót dodatkowych polegających na nabiciu oraz usunięciu ścianek szczelnych zabezpieczających głębokie wykopy przy wymianach gruntów nienośnych, zakończone zostały prace związane z wykonaniem konstrukcji jezdni do warstwy wiążącej na całym przebudowywanym odcinku - informuje Łukasz Mielnik z biura prasowego Strabag Sp. z o.o. - Aktualnie prowadzone są roboty brukarskie związane z ustawieniem krawężników i obrzeży oraz prace związane z wykonaniem konstrukcji zatok autobusowych, chodników i ciągów pieszo rowerowych. Ruch wahadłowy kierowany sygnalizacją świetlną obowiązuje w trakcie prowadzenia robót i po zakończeniu prac każdego dnia przywracana jest pełna przejezdność na odcinku.

W beczce miodu jest jednak łyżka dziegciu. Zgodnie z umową, zawartą z wykonawcą, prace miały zakończyć się w kwietniu tego roku. Już wiemy, że to nierealne.

- W związku z koniecznością wykonania robót dodatkowych przewidywany termin zakończenia prac to 30 czerwca 2022 roku - dodaje przedstawiciel firmy Strabag.

Prace dodatkowe to wymiana gruntów nienośnych oraz konieczność nabicia ścianek szczelnych. Z tego powodu zakończenie prac związanych z wykonaniem konstrukcji nawierzchni jezdni zostało opóźnione w stosunku do założeń harmonogramu robót.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie konstrukcja jezdni wraz z kanalizacją deszczową, powstaną chodniki i ścieżka rowerowa.

- To przedsięwzięcie ważne dla obu miast: Polic i Szczecina. Związane z tym koszty prac, w tym dodatkowy prawie 1 milion złotych, są trudnością dla Powiatu Polickiego, ale nie sposób nie brać pod uwagę głosu wszystkich największych przedsiębiorstw naszego miasta i gminy: Grupy Azoty Police, firmy Hyundai realizującej projekt Polimery Police, czy spółki Kemipol, które poinformowały, iż zablokowanie drogi i zamknięcie ruchu - z ich perspektywy - jest niemożliwe - mówi Andrzej Bednarek, starosta policki. - Dlatego, biorąc pod uwagę interes gospodarczy naszych podmiotów, Zarząd Powiatu w Policach nie miał żadnych wątpliwości i przystał na propozycję realizacji dodatkowych prac poprzez zastosowanie ścianek Larsena.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Ten rok szkolny był trudny, ale lepszy od ubiegłego

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie