To studium wykonalności dla projektu "Prace na linii kolejowej nr 408 i 409 na odcinku Szczecin Główny Szczecin Gumieńce granica państwa".
- Dokumentacja pozwoli określić optymalny wariant planowanej inwestycji i wskazać szczegółowy zakres prac. W trakcie przygotowywania studium wykonawca prowadził konsultacje z samorządami oraz zarządcami dróg. Rozważano m.in. przebudowę ww. odcinka jako dwutorowego oraz jako jednotorowego, z mijanką w Kołbaskowie, uwzględniona została także elektryfikacja trasy kolejowej na odcinku Szczecin Gumieńce granica państwa - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wybór optymalnego wariantu inwestycji planowany jest w III kwartale br., a zakończenie wszystkich prac nad studium pod koniec bieżącego roku.
Póki co nie wiadomo, kiedy mogłyby ruszyć prace. Dużo zależy również od dofinansowania inwestycji.
- Prace budowlane przewidywane są w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej (na lata 2021 2027). Realizacja inwestycji uzależniona będzie od dostępności środków finansowych w ramach nowej perspektywy finansowej, zasad i kryteriów korzystania z instrumentów finansowych UE, a także decyzji podejmowanych na poziomie regionalnym i krajowym. Wskazanie szczegółowego harmonogramu inwestycji możliwe będzie po uzyskaniu finansowania - informuje Bartosz Pietrzykowski.
Dodajmy, że wiosną tego roku niemiecki rząd i Deutsche Bahn (DB) podpisały porozumienie o finansowaniu inwestycji: rząd federalny zapłaci 380 milionów euro, kolejne 100 milionów dorzucą wspólnie Berlin i Brandenburgia. Deutsche Bahn chce odbudować rozebrane po wojnie tory i zelektryfikować trasę Szczecin-Berlin. Inwestycja ma ruszyć jeszcze w tym roku, ale skończy się dopiero w 2026 roku.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?