Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie
W ramach podpisanej umowy powstanie między innymi:
- zupełnie nowa jezdnia,
- torowisko
- i pętla tramwajowo-autobusowa.
Wykonawcą zmieniającej obraz tej dzielnicy inwestycji jest firma Eurovia Polska S.A., która jest odpowiedzialna za przebudowę ulicy Arkońskiej.
- Inwestycje takie jak te, którą dziś podpisujemy, wpływają na obraz całego miasta i regionu. Współpracujemy z urzędem miasta od 2007 roku - podkreślił Nicolas Dépret, prezes Zarządu Eurovia Polska - Realizujemy te przedsięwzięcia z lokalnymi wykonawcami i przez to wpływamy również na lokalny rynek pracy.
Koszt prac został wyceniony na ponad 125 milionów złotych brutto. Inwestycja ma się zakończyć za 18 miesięcy, czyli w kwietniu 2021 roku.
ZOBACZ TEŻ:
Przebudowa ul. Szafera w Szczecinie. Przedłużenie linii
Nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące tego, które linie będą dojeżdżać do nowej pętli. Jeśli chodzi o tramwaje, to najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest to, w którym przedłużone zostaną trasy tych linii, które dziś kończą swój przejazd na pętli Arkońska.
- Ułożenie nowych rozkładów jest uzależnione od obsługi trzech pętli: tej przy ulicy Szafera, na Głębokim i tej przy ulicy Arkońskiej. Jeśli chodzi o linie autobusowe, to będziemy jeszcze opracowywać nowe trasy - mówi Krystian Wawrzyniak.
Na nowej, czteropasmowej ulicy Szafera powstaną w sumie cztery nowe ronda:
- w miejscu skrzyżowań z ulicą Zawadzkiego,
- Jarzyńskiego,
- Romera i Modrej
- oraz Modrej i Szerokiej.
- Na pewno w trakcie prac budowlanych będzie zachowana przejezdność ulicy Szafera. Nie wiadomo jeszcze w jakiej formie będzie to zorganizowane. Autobusy również będą w trakcie przebudowy kursować na swoich dotychczasowych trasach - zaznacza Krystian Wawrzyniak prezes spółki Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.
Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w trakcie najbliższych trzydziestu dni.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Dalsza rozbudowa i remonty
Budowa pętli przy ulicy Szafera to niejedyny element czekającej nas w najbliższych latach „tramwajowej rewolucji”. Oprócz planowego przedłużenia linii w kierunku Krzekowa, miasto planuje remont torowisk na ulicy Powstańców Wielkopolskich, ulicy Kolumba, Wyszyńskiego, Wyzwolenia i placu Szarych Szeregów.
- Z uwagi na koszty zrezygnowaliśmy na razie z przebudowy torowiska na ulicy Mickiewicza i z remontu zajezdni Golęcin.
W kwietniu przyszłego roku tramwaje powinny przejeżdżać już od ulicy Arkońskiej do alei Wojska Polskiego.
- Pozostała nam budowa nowej trafostacji, dzięki której będzie można uruchomić tę trasę - mówi Paweł Knap, dyrektor szczecińskiego oddziału spółki Eurovia Polska.
Jednym z z kolejnych planowanych elementów inwestycji jest budowa parkingu Kiss&Ride.
- W najbliższych latach chcemy połączyć linię tramwajową z ulicy Szafera w kierunku ulicy Sosabowskiego. Mamy świadomość, że ten układ komunikacyjny jest bardzo potrzebny dla mieszkańców Bezrzecza i gminy Dobra - mówił prezydent Piotr Krzystek.
ZOBACZ TEŻ:
W zakres prac wchodzi m.in.:
- Budowa ul. Szafera na odcinku ok 1,2 km o dwóch jezdniach każda po dwa pasy ruchu.
- Budowa obustronnych chodników i dróg rowerowych.
- Przebudowa uzbrojenia podziemnego i oświetlenia nowego układu drogowego.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m.
- Przebudowa skrzyżowania z ul. Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m.
- Budowa skrzyżowania ul. Modrej i ul. Szerokiej w postaci ronda turbinowego o średnicy zewnętrznej 40 m.
- Budowa dwukierunkowego torowiska tramwajowego w pasie rozdzielającym jezdnie (torowisko umożliwiać będzie poruszanie się autobusów komunikacji miejskiej).
- Budowa pętli tramwajowo-autobusowej przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz stanowiskami postojowymi dla autobusów.
- Budowa budynku socjalnego z kasami biletowymi.
- Budowa parkingu dla rowerów oraz elementów małej architektury i zieleni.
- Budowa parkingu dla samochodów osobowych.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TAKŻE:
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?