SKM. Jest umowa z nowym wykonawcą na odcinek Szczecin-Police. Ma zdążyć do końca 2023 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wejście wykonawcy zastępczego na plac budowy planowane jest od 27 stycznia.
Wejście wykonawcy zastępczego na plac budowy planowane jest od 27 stycznia. Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Czasu nie ma dużo. Optymistyczne jest to, że trudny odcinek na modernizowanej linii kolejowej nr 406 objęła firma doświadczona w branży przebudowy torowisk. PKP Polskie Linie Kolejowe nadal mają nadzieję, że uda się zakończyć budowę Szczecińskiej Kiolei Metropolitalnej do końca perspektywy finansowej UE.

- Zgodnie z deklaracjami, przedstawionymi np. na spotkaniu z Zachodniopomorskim Zespołem Parlamentarnym, Spółka w połowie grudnia podpisała umowę z wykonawcą zastępczym, ZRK-DOM Poznań. Umożliwi to przeprowadzenie prac, których mimo zapisów kontraktowych nie wykonał wykonawca inwestycji, Trakcja S.A - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Priorytetem PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pozostaje realizacja prac na ważnym społecznie projekcie, budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, do końca obecnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, czyli do końca 2023 roku.

Kim jest nowy wykonawca? To Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. jest spółką należącą do grupy kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Dotychczasowe dokonania firmy świadczą o tym, że PLK wybrały właściwie. Wśród realizacji spółki jest m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku Wrocław-Wróblin, modernizacja linii kolejowej nr 273, na odcinku Dolna Odra-Szczecin, modernizacja linii kolejowej nr 18 Kutno-Piła, na odcinku Toruń-Bydgoszcz.

Zgodnie z umową wartą ok. 29,9 mln zł ze środków budżetowych, ZRK DOM wzmocni grunt, podtorze i skarpy, a także przebuduje nawierzchnię na ok. 2,5 km odcinku linii Szczecin Główny – Police. Wejście wykonawcy zastępczego na plac budowy planowane jest od 27 stycznia.

Kiedy zakończą się prace nowego wykonawcy?
- Prace ZRK-DOM Poznań planowane są do końca br. Przy zapewnieniu oczekiwanego potencjału przez Trakcję S.A. na bezspornym zakresie inwestycji, działania PLK pozwolą na terminową realizację inwestycji. Spółka podejmuje wszystkie możliwe kontraktowo działania dla mobilizacji wykonawcy – prowadzony jest m.in. ciągły monitoring zaangażowania, które – w ocenie zamawiającego – pozostaje na zbyt niskim poziomie - informuje Bartosz Pietrzykowski.

Problemy z budową SKM
Przypomnijmy, że kulą u nogi budowy SKM są dwa zadania zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Pierwsze to modernizacja 24 km linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Drugie zadanie to modernizacja wybranych elementów infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”), 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 ( Szczecin Dąbie - Świnoujście).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie