Okazją do odwiedzin Tantow było zakończenie remontu infrastruktury wokół stacji w Tantow. - W ramach inwestycji , która wyniosła prawie 1 mln euro, postawiono nowe wiaty na peronach, przygotowano miejsca postojowe dla samochodów oraz stojaki rowerowe - mówi Katarzyna Jackowska z Urzędu Związku Gmin Gartz nad Odrą.
Na polskich gości czekały występy artystyczne, posiłek, a także parowóz pod parą z 1960 roku, wyprodukowany w zakładach Lokomotivbau Karl Marx w Babelsbergu.
Pociąg, którym polscy uczniowie dotarli do Tantow składał się z pomarańczowo-beżowych wagonów retro, które w czasach Niemieckiej Republiki Demokratycznej kiedyś obsługiwały ekspresy miejskie (Städteexpress), które jeździły pomiędzy Berlinem a najważniejszymi miastami NRD. Skład prowadziła radziecka lokomotywa zwana potocznie "Ludmiła" z 1976 roku. Powstała w Fabryce Lokomotyw im. „Rewolucji Październikowej” w Woroszyłowgradzie (ZSRR, obecnie Ługańsk, Ukraina).
Ciekawostką jest fakt, że pociągi Städteexpress powstały niejako z przypadku: DR przejęło partię nowych wagonów zamówionych, a nie odebranych przez koleje czechosłowackie ČSD, które stały się podstawą taboru SE.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?