Akcja rozpoczęła się już rano. Na miejscu pojawił się gigantyczny żuraw o udźwigu aż 200 ton. Jednak zanim rozpoczął podnoszenie dwóch członów pasażerskich i przedziału silnikowego, minęło kilka godzin.
- Najdłużej trwało poziomowanie i trawersowanie dźwigu. Jeden wagon składu ma masę około 20 ton - informował w czasie akcji Andrzej Chańko, dyrektor Zakładu POLREGIO w Szczecinie.
Dopiero tuż przed godziną 13 na platformę załadowano pierwszy człon składu. Konwój z transportem nie wyruszył od razu w drogę.
- Platformy mają ponad 20 metrów długości . Transport ruszy dopiero 30 września. Przejazd autostradą Szczecin-Berlin jest niemożliwy ze względu na remont arterii, dlatego zdecydowano się na przejazd przez Lubieszyn - dodał dyrektor. - Wcześniej zarządcy dróg musieli wydać stosowne zgody na przejazd.
Wrak to pozostałość po wydarzeniu z 29 lipca tego roku, gdy w pociąg relacji Szczecin-Berlin uderzyła ciężarówka z gruzem na naczepie, przejeżdżająca na czerwonych światłach sygnalizatora. Ewakuowano 38 pasażerów pociągu. 8 osób zostało lekko rannych.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?