- Projekt obwodnicy Kołbaskowa będzie gotowy w tym roku. W drugiej połowie tego roku planujemy złożyć wniosek o wydanie decyzji ZRID. Po uzyskaniu tej decyzji planowane jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Realizacja obwodnicy Kołbaskowa musi być skoordynowana z realizacją II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic (w ramach tej inwestycji ma powstać nowy węzeł Szczecin Zachód, do którego obwodnica Kołbaskowa będzie się włączać). Zakończenie inwestycji przewidziane jest w roku 2026 - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnicę za kwotę 1,54 mln zł projektuje szczecińska firma DiM. W zakres umowy wchodzi wykonanie badań podłoża oraz przygotowanie projektu budowlanego i projektów wykonawczych. Będzie to komplet dokumentacji niezbędnej do budowy drogi. Przebieg drogi został określony w wydanej w 2012 r. decyzji środowiskowej, która dotyczyła również położonej na północ obwodnicy Przecławia i Warzymic.
Obwodnica Kołbaskowa rozpocznie się kilkaset metrów od granicy polsko-niemieckiej. Będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główną ruchu przyspieszonego) o długości sześciu kilometrów. Dla klasy GP dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowy: 60 i 70 km na godz. oraz cztery prędkości projektowe poza terenem zabudowy: 60, 70, 80 i 100 km na godz.
Droga ominie od wschodu Kołbaskowo i włączy się w nowy węzeł drogowy Szczecin Zachód, który przewidziany jest do realizacji w ramach obwodnicy Przecławia i Warzymic. Dodajmy, że obwodnica Kołbaskowa powstanie w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Wybór obwodnic do realizacji odbywał się przy uwzględnieniu stanu prac przygotowawczych, natężenia ruchu, stanu bezpieczeństwa ruchu w miejscowościach liczonego poziomem wypadkowości i ofiarami wypadków, poprawy dostępności połączeń z państwami sąsiednimi oraz koniecznością zachowania zrównoważonego rozwoju kraju.
Wiemy również, kto wykona dokumentację dla budowy infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6. Głównym elementem nowej infrastruktury ma być wiadukt, który zostanie zbudowany na początkowym odcinku autostrady A6. Poza tym powstaną drogi dojazdowe i place do zawracania.
- Dokumentację dla budowy infrastruktury drogowej na odcinku granicznym A6 wykonuje firma Trakt z Katowic - mówi Mateusz Grzeszczuk.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?