Chodzi o część obwodnicy od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód, która ma być w przyszłości elementem Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6. Zaszła także konieczność uwzględnienia podłączenia z początkiem obwodnicy Kołbaskowa. Wystąpiła zatem potrzeba wprowadzenia zmian w obszarze węzła łączącego obie inwestycje i w związku z tym zapadła decyzja o podziale inwestycji, obwodnicy Przecławia i Warzymic, na dwa etapy:
•Etap I - od ronda Hakena do przecięcia z obecną DK13 w rejonie skrzyżowania do miejscowości Siadło Górne - który będzie realizowany zgodnie z obecnym projektem budowlanym.
•Etap II - od Siadła Górnego do węzła Szczecin Zachód - dla którego dokumentacja będzie podlegała zmianie.
Wykonawca podejmie się aktualizacji projektu budowlanego, dostosowując go do nowych założeń, wykona projekty wykonawcze oraz uzyska niezbędne decyzje (m.in. pozwolenie na budowę i zatwierdzenie projektu budowlanego). Długość odcinka II etapu budowy obwodnicy ma ok. 2 km, a całość nieco ponad 6 km. Zgodnie z harmonogramem inwestycji, oddanie do użytku pierwszego etapu planowane jest w pierwszej połowie 2023 roku, a dla drugiego przyjmujemy I połowę 2025 roku.
Przypomnijmy, że Początkowo inwestycja miała być realizowana w ramach umowy z firmą Energopol, ale brak działań ze strony wykonawcy spowodował konieczność odstąpienia od umowy i rozpoczęcia całej procedury od nowa. Wybór nowego wykonawcy zbiegł się w czasie z wpisaniem obwodnicy Kołbaskowa do rządowego Programu budowy 100 obwodnic, która będzie kontynuacją obejścia Przecławia i Warzymic.
echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?