Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wycięli drzewa ze skarpy, teraz jest "łyso" i według mieszkańców - większy hałas

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Wykonawca prac przy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wyciął drzewa ze skarpy obok przystanku Szczecin - Żelechowa. Drzewa stanowiły potencjalne niebezpieczeństwo dla ruchu kolejowego. Na nowe nasadzenia nie ma co liczyć.

O sytuacji zawiadomili nas mieszkańcy, którzy zwrócili uwagę, że po wycince pozostało zaledwie jedno drzewo. Reszta poszła pod topór. Teraz, gdy zniknęły drzewa, hałas jest większy, a i kurzy się bardziej.

PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że to element prac związany z przygotowaniem do modernizacji linii kolejowej. Zostaną zakończone za ok. 2 - 3 tygodnie. Później teren będzie uporządkowany. Zadanie jest prowadzona pod nadzorem ornitologicznym. A zgodę na wycinki wydało Starostwo Powiatowe w Policach, Prezydent Miasta Szczecin i Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

ZOBACZ TEŻ:

- Usuwane są drzewa, które tworzą realne zagrożenie w ruchu kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zobowiązane są przepisami (ustawy o transporcie kolejowym z 28 marca 2003 r. i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 7 sierpnia 2008 r.) do utrzymania bezpieczeństwa obok linii kolejowych. Zgodnie z przepisami, po usunięciu drzew, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu zarządca infrastruktury nie jest zobowiązany do nasadzeń zastępczych - tłumaczy Marta Burczyk z PKP PLK S.A. - Prace mają ograniczyć przypadki związane z powalonymi drzewami lub połamanymi przez silny wiatr konarami, które spadają na tory i wstrzymują ruch pociągów. Tylko w tym roku w województwie zachodniopomorskim odnotowaliśmy około 76 takich przypadków. Jest to bardzo poważne zagrożenie. W zeszłym roku tego typu sytuacje doprowadziły do opóźnienia ok. 1,3 tys. pociągów w całym kraju.

Kolej zapewniała nas, że po zakończonej inwestycji będą prowadzone pomiary poziomu hałasu. One określą dalsze działania.

ZOBACZ TEŻ: SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak masz blisko [MAPY]

Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. 

W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.

Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.

Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → 

* 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych

* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)

CZYTAJ WIĘCEJ:

■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]

■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Gdzie będą budowane stacje? Zobacz, jak ma...

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Wycięli drzewa ze skarpy, teraz jest "łyso" i według mieszkańców - większy hałas - Szczecin Nasze Miasto

Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto