Gmina Kołbaskowo zamierza przeznaczyć na inwestycję 3 313 443 zł. Wśród 11 ofert jedna została złożona nieprawidłowo. Natomiast spośród pozostałych tylko dwie mieszczą się kryterium ceny. Kwotę 2 330 850 zł zaproponował Zakład Usługowo-Handlowy Zofia Kurzymska z Krzemienia koło Dobrzan. Natomiast na 3 266 400 zł wyceniła swoje usługi spółka Topatotera z Knurowa. Pozostałe oferty znacznie przewyższają szacunki gminy. Najdroższa jest oferta spółki Projekty i Realizacja z Poznania, bo niemal na 6 600 000 zł.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz zezwoleń na budowę ścieżki pieszo - rowerowej od granicy polsko-niemieckiej, przez Barnisław, Warnik, Karwowo do Będargowa o długości ok. 4,5 km, szerokości 2,5 do 3 m, wraz z budową miejsc odpoczynku.
Cykliści pojadą śladem linii CPO, która powstała w 1899 roku i miała 42 km. Rozpoczynała się na dworcu w Casekow, skąd przebiegała w kierunku północnym docierając do miasta Penkun. Dalej tory biegły przez Krackow oraz Ladenthin, w którego pobliżu przebiega dziś granica państwowa. Na teren Polski, dzisiejszej gminy Kołbaskowo, kolejki wjeżdżały w rejonie Barnisławia, i dalej przez stacje Warnik, Karwowo, Będargowo, Warzymice dojeżdżały do stacji Szczecin Gumieńce, natomiast stacją końcową były Pomorzany Wąskotorowe w Szczecinie. Przykładowo, w 1935 roku kolejką przewieziono 93 tys. pasażerów oraz 125 tys. ton towarów.
Po zakończeniu II wojny światowej linia Casekow Ldb. - Pomorzany Wąskotorowe przecięta została nową granicą państwową między Niemcami i Polską.
Torowiska znajdujące się na terenie Niemiec zostały rozebrane w ramach reparacji wojennych na rzecz ZSRR.
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?