Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zachodnia Obwodnica Szczecina ma nowych projektantów

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
GDDKiA Szczecin
To kolejna zmiana firm, które zajmą się projektowaniem przebiegu drogowego obejścia Szczecina.

To pierwsza część przetargu, która dotyczy dwóch odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Pierwotnie dla zadania wybrano ofertę pracowni Transprojekt Gdański.

- Musieliśmy zastosować się do wyroku Krajowej Izby Odwoławczej i unieważnić wyniki przetargu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Tym razem za najkorzystniejszą w przetargu uznano ofertę konsorcjum TPF i Databout o wartości 14,94 mln zł.
Wcześniej Transprojekt Gdański stracił kontrakt na odcinek Police - Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości około 5 km. Nowym wykonawcą jest firma Voessing Polska z Bydgoszczy, która wyceniła swoje usługi na 39,8 mln zł.

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Ma ona poprawić skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego. Największym obiektem na terenie tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km. Tunel ma składać się z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6 i zostanie wykonany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM. Budowa arterii znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto