- Musieliśmy zastosować się do wyroku Krajowej Izby Odwoławczej i unieważnić wyniki przetargu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Przetarg na opracowanie dokumentacji dla ZOS składał się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część dotyczyła odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km, który zawiera planowany tunel pod Odrą o długości około 5 km. Pierwotnie dla obu zadań wybrano ofertę pracowni Transprojekt Gdański.
Po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej GDDKiA unieważniła wybór oferty pracowni Transprojekt Gdański i za drugą część przetargu będzie odpowiadać firma Voessing Polska z Bydgoszczy, która wyceniła swoje usługi na 39,8 mln zł. Na wykonanie projektu budowlanego przewidziano 15 miesięcy.
Transprojekt Gdański stracił także zamówienie na pierwszą część przetargu. W tym przypadku trwa procedura wyboru nowego wykonawcy.
Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Największym obiektem na tej inwestycji będzie bez wątpienia tunel drogowy pod rzeką Odrą o długości 5 km. Tunel ma składać się z dwóch odrębnych naw dla dwóch jezdni drogi S6 i zostanie wykonany przy użyciu technologii drążenia maszyną TBM. Budowa arterii znajduje się w projekcie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Przebieg Zachodniej Obwodnicy Szczecina zobaczysz TUTAJ
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?