W Szczecinie gościło ok. 20 kultowych aut, produkcji szczecińskiej fabryki Stoewer-Werke AG. Przyjechały na dziedziniec Muzeum Techniki i Komunikacji Zajezdnia Sztuki.
Wśród eksponatów był samochód, który przybył na zlot aż z Australii. To stoewer D5 coupe. Staruszek dziarsko prezentował się na Niemierzynie w muzeum techniki.
Drogę z półkuli południowej pokonał złożony w kontenerze, ale po dopłynięciu do Hamburga o własnych siłach dojechał do Szczecina. Auto wyprodukowano w 1922 roku. Sześciocylindrowy silnik potrafi rozwinąć prędkość do 85 kilometrów na godzinę.
Zaledwie o 2 lata młodszy był inny stoewer, model D12. Jego potężny silnik (6 cylindrowy, pojemność 3100 centymetrów sześciennych) pozwalał rozwinąć prędkość do 100 kilometrów na godzinę. W chwili, kiedy powstał płacono za niego 14 tysięcy marek, dziś jest bezcenny.
CZYTAJ TEŻ:
Na zlocie pojawiła się również limuzyna stoewer R 180 z 1935 roku. Tych aut wyprodukowano tylko 300 sztuk. Była to wersja cywilna, lecz na bazie tego modelu szczecińskie zakłady w czasie wojny rozpoczęły produkcję modelu R180 Spezial, który sprawdził się na wielu frontach II wojny światowej.
Zobaczyliśmy między innymi modele:
- Stoewer Arkona
- Stoewer D12 Phaeton
- Stoewer R180
- Stoewer Greif Junior
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?