Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Polic. Ważne rozmowy o przebiegu arterii

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Na żółto zaznaczono przebieg obwodnicy proponowany przez władze Polic. Na niebiesko przebieg dłuższy, ale omijający zakorkowaną drogę w Przęsocinie i zakładający połączenie z Trasą Północną w Szczecinie
Na żółto zaznaczono przebieg obwodnicy proponowany przez władze Polic. Na niebiesko przebieg dłuższy, ale omijający zakorkowaną drogę w Przęsocinie i zakładający połączenie z Trasą Północną w Szczecinie GDDKiA
Krótki wariant czy długi z ominięciem korków na zapchanej Szosie Polskiej? Rozpoczęła się dyskusja dotycząca przebiegu obejścia drogowego Polic.

- Rozmawialiśmy o koordynacji inwestycji. Za wcześnie mówić o przebiegu obwodnicy. Na pewno będziemy dążyć do wyboru optymalnych rozwiązań - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Police otrzymały 245 mln złotych przyznanych w ramach piątej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych - dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do „Węzła Police” Zachodniego Obejścia Miasta Szczecina. Kwota wydaje się gigantyczna, ale teren przez który planowana to nieużytki, dodatkowo trzeba będzie przeznaczyć pieniądze na wykup terenu.

Obwodnica Polic: Trwają rozmowy o przebiegu drogi

Wariantów przebiegu nowej trasy jest kilka, obwodnica ma przebiegać pomiędzy drogą powiatową Szczecin - Police a drogą wojewódzką 114, czyli dochodzić do ulicy Tanowskiej w Policach.

- Gmina preferuje obecnie wariant z wjazdem na obwodnicę z ul. Przęsocińskiej, by przekierować ruch z obszarów nadodrzańskich. GDDKiA natomiast wolałaby obwodnicę dłuższą, zaczynającą się przed Przęsocinem, by uchronić tę miejscowość przed zakorkowaniem, po wybudowaniu Zachodniego Obejścia Szczecina. Strony dały sobie czas na przemyślenie argumentów, rozmowy będą kontynuowane - poinformował Tomasz Tokarczyk z Grupy Azoty w mediach społecznościowych.

Wariant dłuższy byłby też wygodny dla Szczecina, bo zakłada połączenie przyszłej obwodnicy Polic z trzecim etapem Trasy Północnej w Szczecinie, który zaplanowano od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. Trzeci etap Trasy Północnej ma być dwujezdniowy, każda jezdnia ma mieć dwa pasy, pośrodku jest wyznaczony teren pod budowę torowiska tramwajowego.

Jedno jest pewne, czasu nie ma dużo. Gmina ma tylko 9 miesięcy na ogłoszenie przetargu w formule „zaprojektuj i wybuduj”, gdzie najpierw trzeba będzie opracować program funkcjonalno- użytkowy, który będzie załącznikiem do dokumentacji przetargowej. Inwestycja ma być zakończona do grudnia 2026 roku.

Na żółto zaznaczono przebieg obwodnicy proponowany przez władze Polic. Na niebiesko przebieg dłuższy, ale omijający zakorkowaną drogę w Przęsocinie i
Na żółto zaznaczono przebieg obwodnicy proponowany przez władze Polic. Na niebiesko przebieg dłuższy, ale omijający zakorkowaną drogę w Przęsocinie i zakładający połączenie z Trasą Północną w Szczecinie GDDKiA
od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto