Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trasa Północna razem z obwodnicą Polic? Brak chęci i pieniędzy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skrzyżowanie ulic: Królewskiego i Łącznej w Szczecinie. To koniec Trasy Północnej, co będzie dalej?
Skrzyżowanie ulic: Królewskiego i Łącznej w Szczecinie. To koniec Trasy Północnej, co będzie dalej? Andrzej Szkocki
Władze Szczecina nie biorą udziału w rozmowach dotyczących przebiegu obwodnicy Polic, chociaż inwestycja mogłaby być powiązana z III etapem Trasy Północnej i znacznie usprawnić przemieszczanie się między miastami.

Trwają rozmowy dotyczące przebiegu obejścia drogowego Polic i pojawiła się koncepcja, by powiązać arterię z budową kolejnego etapu Trasy Północnej w Szczecinie. Byłby to najdłuższy wariant obwodnicy, o długości ponad sześciu kilometrów, ale omijający zakorkowaną drogę w Przęsocinie.

- Trudno odnieść się do koncepcji czy wariantu obwodnicy Polic, która miałaby się włączyć w Trasę Północną. Bez Trasy Północnej, której realizacja jest uzależniona od dofinansowania, nie ma możliwości takiego włączenia. Szczecin nie bierze udziału w tym projekcie - wyjaśnia Piotr Zieliński, przedstawiciel władz Szczecina ds. inwestycji.

III etap Trasy Północnej ma być dwujezdniowy, każda jezdnia ma mieć dwa pasy, pośrodku jest wyznaczony teren dla torowiska tramwajowego. To odcinek od ulicy Łącznej do Szosy Polskiej. Jednak nie wiadomo nawet, czy inwestycja powstanie.

- Wielokrotnie podkreślaliśmy, że budowa kolejnego etapu Trasy Północnej uzależniona jest od dofinansowania. Na dzień dzisiejszy nie ma jednak żadnych dofinansowań, czy to krajowych w ramach Krajowego Planu Odbudowy, czy przede wszystkim klasycznych unijnych. Bez porozumienia rządu z Unią Europejską nie można mówić o realizacji inwestycji, ponieważ nie ma na ten moment wsparcia finansowego - wyjaśnia podejście władz Szczecina do sprawy Piotr Zieliński.

Dodajmy, że władze Polic preferują obecnie wariant obwodnicy o długości czterech kilometrów z wjazdem na nią z ul. Przęsocińskiej. To nie wszystkim się podoba.

- Propozycja ta budzi wiele kontrowersji. Odgradza Police od lasu i pozbawia nas wielu miejsc spacerowo-rekreacyjnych, nie rozwiązuje problemu korków na dojazdach do Polic - mówi Krystian Kowalewski, radny klubu Projekt Police. I wskazuje, że bezpośrednia bliskość przebiegu obwodnicy powoduje protesty mieszkańców.

Police otrzymały 245 mln zł z V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do węzła Police Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. Gmina ma tylko dziewięć miesięcy na ogłoszenie przetargu w formule „zaprojektuj i wybuduj”, gdzie najpierw trzeba będzie opracować program funkcjonalno-użytkowy, który będzie załącznikiem do dokumentacji przetargowej. Inwestycja ma być zakończona do grudnia 2026 roku.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na police.naszemiasto.pl Nasze Miasto